سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

دکتر لطف‌الله فروزنده*: جریان اصول‌گرا، با گفتمان عدالت، پایداری در اصول، گردش نخبگان، خدمت به مردم، رشد و پیشرفت در دومین انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس هفتم و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توانست اعتماد مردم را جلب کرده و فرصت خدمت به مردم را پیدا کند.


اکنون اصول‌گرایان که در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته‌اند، برای استمرار مسیر خدمت، خردمندانه تدبیر کرده و منشور نوین اصول‌گرایی را تدوین نمودند.

تنظیم این منشور حاوی نکاتی حائز اهمیت به شرح زیر است:

1-اصول‌گرایان نشان دادند آنچه برای آنها موضوعیت دارد، وحدت و همدلی است. در این ارتباط اگر لازم باشد تمام تلاش و کوشش خود را مصروف خواهند کرد. همه نیروهای اصول‌گرا بر این باورند که خداوند فرصت مناسبی برای خدمت برای آنها فراهم کرده و وحدت و همدلی از مصادیق شکر ‌این نعمت است.

2- تکیه بر گفتمان تحول‌خواهی مانند عدالت، نوگرایی، تأکید بر کرامت و منزلت انسانی، تقویت آزاداندیشی، اتکا به هویت و فرهنگ اسلامی، تلاش برای افزایش تحمل حکومت از مهم‌ترین راهبردها و خط‌مشی‌های اصول‌گرایان است که به‌نوعی خود زمینه جذب افکار عمومی را فراهم خواهد کرد.


3 – نشاط، انگیزه، تلاش و کوشش را در اردوگاه اصول‌گرایان مضاعف خواهد کرد. بدیهی است هرکس به هر شکل باعث تقویت این وحدت شود، مورد تحسین است و فرد یا گروهی که این وحدت را خدشه‌دار کند، گناه نابخشودنی مرتکب شده است.


4 – وحدت نیروهای اصول‌گرا، پشتوانه معنوی و سیاسی خوبی را برای دولت و مجلس اصول‌گرا فراهم کرد تا این دو نهاد مهم مانند یک تیم هماهنگ تلاش نمایند مشکلات مردم را حل نموده و بستر رونق و شکوفایی اقتصادی در مسیر عدالت فراهم نمایند.

 اصول‌گرایان دولت و مجلس باید خط‌مشی و راهبردهای این منشور را بررسی و میزان تحقق آنها در سیستم اداری کشور را رصد کنند. براساس اصول و مبانی این منشور نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدیدها را شناسایی و با تأکید بر استراتژی توانمندی بر استفاده از فرصت‌ها، حرکت مقدس خود را منسجم و هماهنگ نمایند و با تدوین برنامه زمان‌بندی چالش‌های اصلی نظام اجرایی برای خدمت به مردم را حل و فصل نمایند.


5 – تدوین این منشور و رسیدن به وحدت، اعتماد مردم به نیروهای اصول‌‌گرا را افزایش داده و احتمال موفقیت را به‌شدت بالا خواهد برد. مردم وقتی احساس کنند اصول‌گرایان تشنه خدمتند نه شیفته قدرت، این جریان را مورد حمایت قرار داده و فرصت خدمت در صحنه دیگر فراهم خواهد شد.


6– در این منشور تمرکز بر محور عدالت‌خواهی حمایت علنی از دولت و مجلس و شوراها همراه با نقد‌های مشفقانه و کارشناسی، حمایت از جامعه مدرسین و روحانیت مبارز در معرفی نامزدهای خبرگان، توجه به کارآمدی منتخبان شوراها، توجه به ضرورت گردش نخبگان، پرهیز از تکروی ضمانت ‌اجرایی این اصول، میزان تعهد و اعتقاد تک تک اصول‌گرایان که در این شرایط حساس مورد عنایت قرار خواهند گرفت، بوده است.

 بی‌شک هر اصول‌گرایی برای تحقق این هدف مقدس با شعار ایثارگری در رفتار از هرگونه تکروی خودداری و خرد جمعی را در تصمیمات مدنظر خواهد داشت.

* قائم مقام جمعیت ایثارگران

کد خبر 7613

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز